Pages

Thursday, February 7, 2013

အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္း


နတ္ေမာက္ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕က ကၽြန္ေတာ့္အား အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္း အေၾကာင္း ေရးေပးရန္ စာေရး လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ နတ္ေမာက္ ၿမိဳ႕သို႕ တခါမွ် မေရာက္ဖူး။ သို႕ေသာ္ နတ္ေမာက္ ဟူေသာ အသံကပင္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကို လႈပ္ရွား ေစလိုက္သည္။ နတ္ေမာက္ႏွင့္ ကိုေအာင္ဆန္း ဆက္စပ္ ေနသည္။ နတ္ေမာက္သည္ ကိုေအာင္ဆန္း၏ ဇာတိ။ ထိုစဥ္က ဖြံ႕ၿဖိဳးစ နယ္ခ်ဲ႕ စနစ္ကို ေတာ္လွန္ တိုက္ခိုက္သူမွာ ကိုေအာင္ဆန္း၏ အဘိုး ဗိုလ္မင္းေရာင္ ဟူေသာ သမိုင္းေခတ္ အသိက လက္ခနဲ ဝင္ေရာက္ လာသည္။


နတ္ေမာက္သည္ သမိုင္းဝင္ ၿမိဳ႕ကေလး တၿမိဳ႕ ျဖစ္ေန ေပၿပီ။ အမွန္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္သည္ မ်ိဳး႐ိုး ဗီဇကို ယံုၾကည္သူ မဟုတ္။ လူ၏ လုပ္ရပ္ကို ကၽြန္ေတာ့္ယံုၾကည္သည္။ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ့္ယံုၾကည္သည္။ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုသည္မွာ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ခန္႕၍ မရ။ ေဆြမ်းက ခန္႕၍ မရ။ မိမိ၏ မိတ္ေဆြ အစုေလးက ခန္႕၍ မရ။ ျပည္သူက ခန္႕အပ္ေသာ ခန္႕အပ္လႊာ ပိုင္ရွင္ ကိုယ္စားျပဳ ေခါင္းေဆာင္မႈ ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ယံုၾကည္သည္။

ယခု ကၽြန္ေတာ့္နတ္ေမာက္ဟု ဆိုလိုက္ေသာ အခါ ကိုေအာင္ဆန္း၏ အဘိုး ဗိုလ္မင္းေရာင္၊ ကိုေအာင္ဆန္း တို႕သည္ ဆက္စပ္၍ ေပၚလာသည္။ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး ၊ ေတာ္လွန္ေရး ႏွင့္ လည္း ဆက္စပ္ ေနသည္။ ဒီေတာ့လည္း မ်ဳိး႐ိုး ဗီဇကို ယံုရမလို ျဖစ္သြား သည္။ သူတို႕သည္ အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲႏွင့္၊ ျပည္သူ လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနပါပေကာ။ကၽြန္ေတာ့္ မတတ္ႏိုင္။

[ခ]

အမွန္အားျဖင့္ ကိုေအာင္ဆန္း အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္စဥ္က တကၠသိုလ္ သို႕ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ မေရာက္ေသး။ ကိုေအာင္ဆန္း အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ စဥ္ မွာ ၁၉၃၆။ ၁၉၃၆ ေက်ာင္းသား သပိတ္ ျဖစ္ပြားသည့္ ႏွစ္။ ကၽြန္ေတာ့္ တကၠသိုလ္ ေရာက္သည္မွာ ၁၉၃၈။ ၁၉၃၆ က ေက်ာင္းသား ညီလာခံတြင္ ကိုေအာင္ဆန္းႏွင့္ စတင္ ဆံုေတြ႕ ခဲ့ရေသာ္လည္း သူႏွင့္ ခင္မင္ ရင္းႏွီး သည္မွာ ၁၉၃၈။ ထို႕ေၾကာင့္ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ ေနစဥ္ တစ္ႏွစ္တည္း တကၠသုိလ္ သမဂၢတြင္ အတူ လုပ္ခဲ့သူ မဟုတ္ေတာ့ သူ႕ကို အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ၏ လုပ္ရပ္ ကိုေတာ့ ေဖာ္ျပ ႏိုင္မည္ မဟုတ္။

အိုးေဝ မဂၢဇင္းမွာ တကၠသိုလ္ သမဂၢမွ ထုတ္ေဝေသာ မဂၢဇင္း ျဖစ္သည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာကို တကၠသိုလ္ သမဂၢ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕မွ ခန္႕အပ္ ရသည္။ တကၠသုိလ္ သမဂၢ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕ဝင္ ကိုေတာ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွ မဲဆႏၵျဖင့္ ခန္႕အပ္ ရသည္။ ယင္းသို႕ သမဂၢ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕ကို ေ႐ြးေကာက္ ၿပီးေသာ အခါ သမဂၢ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕က အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္မွဴး ႏွစ္ေနရာကို ခန္႕အပ္ ရသည္။ Nomation။ ဤသည္မွာ တကၠသိုလ္ သမဂၢ၏ စည္းမ်ဥ္း အတိုင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းသို႕ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးကို ေ႐ြးေကာက္ပြဲလွ်င္ မပါဝင္ဘဲ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕က ခန္႕အပ္ ရသည္ ဟူေသာ စည္းမ်ဥ္း ဆြဲျခင္းမွာ အေၾကာင္း ရွိလိမ့္မည္။ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ၊ စာၾကည့္တိုက္မွဴး ဆိုသည္မွာ ပညာရပ္ သက္သက္ျဖင့္ အရည္အခ်င္း ရွိရသူ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမာက္ေသာ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕တြင္ ပညာရပ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အရည္အခ်င္း ရွိသူ ရွိခ်င္မွ ရရွိမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေသခ်ာေအာင္ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕ ေ႐ြးေကာက္ ၿပီးမွ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕က ခန္႕အပ္ျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ေတြးဆ မိသည္။

မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးမွာ ပညာရွင္ ျဖစ္သည္ ဆုိႏိုင္သည္။ ၁၉၃၆ ေက်ာင္းသား ညီလာခံတြင္ ကိုေအာင္ဆန္းကို ေတြ႕စဥ္ ကေတာ့ သူ႕ကို စြဲလမ္း သြားသည္ မဟုတ္။ ဟန္ပန္ အမူအရာကို မစြဲလမ္းခဲ့။ သူ႕ေျပာဟန္ ဆိုဟန္ကို မစြဲလမ္းခဲ့။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ စြဲလမ္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္က စာသမားကို ခ်စ္သည္။ ကိုေအာင္ဆန္း အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ျဖစ္ရျခင္းမွာ သူ စာသမား   ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ မိသည္။ သူ ဗမာ ႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢ မွ ထုတ္ေဝေသာ “မ်ိဳးၫႊန္႕” မဂၢဇင္းတြင္ သူ “ေလာကဝိဟာ” ဟူေသာ ေဆာင္းပါး ေရး သည္ ကို ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဖူးသည္။ သေဘာလည္း က်သည္။ သူက ပါဠိဘာသာ ယူသျဖင့္ ပါဠိဘာသာ ျဖင့္ပင္ သူ႕ ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္ကို တပ္လိုက္သည္။ သူက လူ႕ေလာက ႀကီးကို အေတြ႕အႀကံဳ ပညာစံု သင္ၾကားရာ ေက်ာင္းႀကီးဟု တင္စားကာ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။

၁၉၃၉ ဒဂုန္ မဂၢဇင္းတြင္ ပါေသာ “ႏိုင္ငံေရး အမ်ဳိးမ်ဳိး”ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္လည္း ပါသည္။ ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒ၊ မတ္ဝါဒ ေရးရာ စာတေစာင္လည္း ျဖစ္သည္။ အေရးအသား ကလည္း မဆိုး။ သူသည္ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္လည္း ေရးသည္။ ႏိုင္ငံေရးရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ စီမံကိန္းမ်ား၊ အစီအစဥ္ မ်ားကို အဂၤလိပ္ ဘာသာႏွင့္ ေရးမွတ္ တတ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရ ဖူးသည္။

စစ္ၿပီးစ ဖဆပလ ညီလာခံတြင္ ဥကၠ႒ မိန္႕ခြန္းကို ပထမ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ေရးသည္ကို သိရသည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာကို အေထြေထြ အယ္ဒီတာဟု အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ေခၚသည္။ ထိုအခါက တကၠသိုလ္ သမဂၢ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒကို အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ေဖာ္ျပသည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္းမွာ ျမန္မာ - အဂၤလိပ္ ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ထုတ္ေဝသည္။ အေထြေထြ အယ္ဒီတာသည္ အဂၤလိပ္ ဘာသာေရာ၊ ျမန္မာ ဘာသာပါ တည္းျဖတ္ ရသည္။ အေထြေထြ အယ္ဒီတာ (General Editor) ဟု အိုးေဝ မဂၢဇင္းတြင္ ေခၚေဝၚသည္။

[ဂ]

၁၉၃၆ ေက်ာင္းသား ညီလာခံတြင္ ကိုေအာင္ဆန္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရာတြင္ သူ႕ကို အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ စြဲလမ္း ခဲ့ရသည္။ သူ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ျဖစ္ေန သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္ ေနသည္။ သူသည္ စာေပသမား ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္က စာေပ သမားကို ခင္ခ်င္ ေနသည္။ သူ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ျဖစ္သည္မွာ သူ႕ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ထိုက္တန္ ေနသည္ဟု ေက်နပ္ ေနမိသည္။ သူက စာသမား ျဖစ္႐ံုမက ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈတြင္ သပိတ္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သျဖင့္ သူႏွင့္ ပို၍ လိုက္ဖက္ သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္က ထင္ျမင္ မိသည္။

တကၠသိုလ္ ေရာက္၍ သူႏွင့္ ေတြ႕ေသာ အခါ သူႏွင့္ စာေပ ေရးရာမ်ား ေျပာျဖစ္သည္။ သူ စာသမား ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိသည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း မွာလည္း ၁၉၃၆ ေက်ာင္းသား သပိတ္ေၾကာင့္ နာမည္ ပိုႀကီး လာသည္။ မူလက မဂၢဇင္း အမည္မွာ သမဂၢ မဂၢဇင္း ျဖစ္သည္ ။ ေက်ာင္းသား သပိတ္ ေပၚေပါက္သည့္ ၁၉၃၆ တြင္ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အမည္သစ္ျဖင့္ ထုတ္ေဝျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းအိုးေဝ ဟူေသာ အမည္ကို ဦးၫိုျမက ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး သခင္ ကိုယ္ေတာ္ မိႈင္း ၏ “ေဒါင္းအိုးေဝ တြန္ေစ က ေစ” ဟူေသာ စာပိုဒ္မွ ယူျခင္း ျဖစ္သည္။ ၁၉၃၉ - ၄ဝ စာသင္ႏွစ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ တကၠသိုလ္ သမဂၢ အမႈေဆာင္ အျဖစ္ မလႊဲ မေရွာင္ သာ ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ျခင္း ခံရသည္။ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခ်င္ သည္က သမဂၢ အမႈေဆာင္ မဟုတ္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာသာ ျဖစ္သည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အေထြေထြ အယ္ဒီတာကို ထိုႏွစ္က ဂ်ပ္ဆင္ ေကာလိပ္မွ ကိုျမတ္ေစာအား ခန္႕ထားသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ လုပ္ခ်င္ ေနရာကၽြန္ေတာ္ကို ျမန္မာစာ က႑ အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္ လိုက္သည္။ အဂၤလိပ္ - ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာ ထုတ္ေဝ ေသာ္ လည္း ျမန္မာစာ က႑က ပို၍ မ်ားသည္။ ျမန္မာစာ က႑တြင္ ပါဝင္ ေဆာင္႐ြက္ ရ၍ ကၽြန္ေတာ္ က   ေက်နပ္ ေနခဲ့သည္။

အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ မ်ားမွာ ကိုေအာင္ဆန္း ၿပီးေနာက္ ကိုၫိုျမ၊ ကၽြန္ေတာ္ ၿပီးေနာက္ ကိုျမစိန္ ျဖစ္ၾကသည္။ ရန္ပံုေငြ အခက္အခဲေၾကာင့္ ႏွစ္တိုင္း ထုတ္ေဝ ႏိုင္သည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။

[ဃ]

ကိုေအာင္ဆန္းကို အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ႀကိဳက္ရျခင္းမွာ အၾကာင္း ရွိသည္။ သူသည္ ေနာင္အခါ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ ထင္ရွား လာျခင္းမွာ ကြၧန္ေတာ္၏ စြဲလမ္းမႈသည္ ပို၍ ေလ်ာ္ကန္ သည္ဟု ထင္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အျဖစ္ စြဲလမ္းျခင္းမွာ အျခားေၾကာင့္ မဟုတ္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာသည္ ပညာရွင္ ျဖစ္ရ မည္။ ႏိုင္ငံ့ ေခါင္းေဆာင္ သည္လည္း ပညာရွင္ ျဖစ္ရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ ခဲ့သည္။ ယခုလည္း ယုံၾကည္ ေနဆဲ။ အယ္ဒီတာ ဆိုသည္မွာ ပညာရွင္ လည္းဟုတ္၊ စာေပ စည္း႐ံုးေရး မွဴးလည္း ဟုတ္သည္ဟုကၽြန္ေတာ္ ထင္သည္။ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္သည္ ပညာရွင္ လည္းဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရး စည္း႐ံုးေရး မွဴးလည္း ဟုတ္သည္။

ပညာရွင္ မဟုတ္လွ်င္ ဘယ္ႏွယ့္ တိုင္းျပည္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ႏိုင္ ပါ့မလဲ။ ဤေနရာတြင္ ပညာရွင္ ဟူေသာ စကားရပ္ကို ရွင္းမွ ျဖစ္မည္။ မရွင္း၍ မျဖစ္။ ပညာရွင္ ဟူသည္မွာ ဘြဲ႕ရ ဟူ၍ ဆိုျခင္း မဟုတ္။ ဘြဲ႕ရ ဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းစာ မ်ားကို သင္အံ က်က္မွတ္ ထားျခင္း ျဖစ္ သည္ဟု သာမန္ ဆိုရမည္။ ပညာ၏ လုပ္ရပ္ မပါေပ။ ဘြဲ႕ရ႐ံု ကေတာ့ ေက်ာင္း ပညာ ေအာင္ လက္မွတ္ ရယူ႐ံု ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႕ရ႐ွိ ျခင္းသည္ အေျခခံ ရရွိ ထားျခင္း သေဘာ သာလွ်င္ ျဖစ္ သည္။ ဘြဲ႕ကို အသံုး မျပဳ ရေသး။ အသံုး ျပဳတတ္မွ တကယ့္ ပညာကို ပိုင္ဆိုင္သည္။ ပညာ ဆိုသည္မွာ အမွား အမွန္ကို ခြဲျခား နားလည္ သိရွိျခင္း ျဖစ္သည္ဟုကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ဤသို႕ ဆိုလွ်င္ စာအုပ္ ထဲမွ ပညာ မရရွိ ႏိုင္သေလာဟု ေစာဒက တက္စရာ ရွိသည္။

ဘြဲ႕ရဖို႕ ေက်ာင္းစာအုပ္ ဖတ္ရမည္မွာ မွန္သည္။ ေက်ာင္းစာအုပ္ ထဲတြင္ ပညာ ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ စာအုပ္ ထဲမွ ပညာကို ယူတတ္မွ ရႏိုင္သည္။ မိမိေဘး၌ စာအုပ္ ခ်ထား သူကို ပညာရွင္ဟု မေခၚႏိုင္။

အမွား အမွန္ ခြဲျခားၿပီး အမွန္ ဘက္မွ ရဲရဲရင့္ရင့္ မရပ္တည္ သူကို ပညာရွင္ဟု မေခၚႏိုင္။ သူ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ျဖစ္စဥ္က သူ တည္းျဖတ္ေသာ မဂၢဇင္း ထဲတြင္ ထိုအခါက တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္ တဦး၏ မႏွစ္ၿမိဳ႕ ဖြယ္ရာ သူတေယာက္ အေၾကာင္း ကို ေျပာင္ေလွာင္   ေရးထားေသာ ေဆာင္းပါး ပါသည္။ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ေရးသည္။ ေရးသူက ကိုၫိုျမ၊ တကၠသိုလ္ သပိတ္ေမွာက္ ကိစၥ အခိုးအေငြ႕မ်ား ထြက္ေနစဥ္ တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္ တို႕ က ေက်ာင္းမွ အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းကို ထုတ္ပစ္ မည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ ထားသည္ ။ ေဆာင္းပါး ေရးသူ၏ အမည္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ပါဟု ဆိုသည္။ သူ မေဖာ္ထုတ္။ ေဆာင္းပါး ေရး သူကို ေဖာ္ထုတ္လွ်င္ သူ႕ကို ေက်ာင္း မထုတ္ဘဲ ေဆာင္းပါး ေရးသူ ကိုသာ အျပစ္ ေပးမည္ဟု ယူဆ ရသည္။

သူက သူ တာဝန္ ယူမည္ဟု ရဲရဲဝံ့ဝံံ့ ေျပာလိုက္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းကို စြဲလမ္း သြားသည္။

[င]

၁၉၃၆ တြင္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ တို႕ဗမာ အစည္းအ႐ံုး ဝင္ကာ သခင္ ေအာင္ဆန္း အျဖစ္ ခံယူ လိုက္သည္။ သူသည္ တကၠသုိလ္ သမဂၢ ဥကၠ႒ အျဖစ္မွ ထြက္လုိက္သည္။ ဤသည္က စ၍ သူ ႏိုင္ငံေရး သမား ျဖစ္သြားသည္။ ထိုအခါက သူသည္ ဝိဇၨာဘြဲ႕ ရ၍ ဥပေဒ ဝိဇၨာတန္း တက္ေနသူ ျဖစ္သည္။ ၁၃ဝဝ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံု အၿပီးတြင္ ကိုလိုနီ စနစ္ကို လက္နက္ကိုင္ တိုက္မွ အျမစ္မွ လွန္ႏိုင္ မည္ဟု ယူဆကာ လက္နက္ အကူအညီ ရရန္ အတြက္ တ႐ုတ္ျပည္ သို ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္၍ ထြက္ခြာ သြားခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီႏွင့္ ဆက္သြယ္ရန္ သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ အေျခအေနက မေပး၍ ဂ်ပန္ျပည္သို႕ ေရာက္သြား ရသည္။ ဂ်ပန္ ဖက္ဆစ္ မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း သည္ဟု ေျပာလွ်င္ ရႏိုင္သည္။ သို႕ေသာ္ သူသည္ ဖက္ဆစ္ မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ ေပါင္းသည္ မဟုတ္။ ဖက္ဆစ္ စနစ္ကို သူ ေခါင္းေဆာင္၍ ေတာ္လွန္ ခဲ့သည္။ ထို႕ေနာက္ ဖက္ဆစ္ ဆန္႕က်င္ေရး   ျပည္သူ႕ လြတ္လပ္ေရး အဖြဲ႕တြင္ ဥကၠ႒ အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္သည္။ ထိုအခါက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး   ေမာင့္ဘက္တန္က သူ႕ကို ဗမာ့ တပ္မေတာ္၏ အႀကီးအကဲ ရာထူး ေပးသည္ကို မယူ။ ဤသို႕ျဖင့္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ (ဝါ) ျပည္သူ တို႕က ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ သမိုင္းဝင္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာ ရေပသည္။

ဤသို႕ျဖင့္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္၊ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာ ရျခင္းမွာ သူသည္ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာတည္း ဟူေသာ ပညာရွင္ အဆင့္မွ စတင္၍ ပညာရွင္ ပီသစြာ အမွန္ ဘက္မွ ရဲရဲရင့္ရင့္ ရပ္တည္ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္က ယုံၾကည္ ေနသည္။


နတ္ေမာက္ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၂)၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၁၉၉၁

No comments:

Post a Comment